wtorek, 25 października 2011

Proste i szybkie domowe sushi z łososiem

Kiedyś, gdy studiowałam poza Polską zaprzyjaźniłam się z ludźmi z Japonii, którzy bardzo często przyrządzali takie sushi. Nie jest to typowe sushi z surową rybą, ale bardzo smaczne, szybkie i do tego tanie.





Z podanych składników przygotujemy sushi dla 3 osób

Składniki

250 g ryżu do sushi (nie używamy zwykłego ryżu)
5 listków sushi nori (sprasowanych alg morskich)
avokado (lub ogórek)
biały serek do smarowania (np. Philadelphia)
100 g łososia wędzonego

Przygotowanie

Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu (zazwyczaj ok. 15 minut), zalewając go wodą w proporcji 1:1. Pod koniec gotowania należy ryż bardzo często mieszać, aby się nie przypalił (ryż do sushi jest bardzo kleisty). Po ugotowaniu ryż studzimy.

Listek alg morskich układamy na macie bambusowej (na you tube znajduje się wiele tutoriali uczących jak rolować sushi za pomocą maty).

Avokado (ogórka) kroimy na słupki, łososia tniemy na paseczki.

Na listku alg układamy warstwę ryżu, pozostawiając odrobinę pustej przestrzeni na bokach. Następnie na jednym z końców układamy serek, avokado (które możemy zastąpić ogórkiem) oraz kawałki łososia.

Rolujemy sushi, a następnie ostrym nożem tniemy na kawałki grubości ok. 1 cm. Podajemy z sosem sojowym.

2 komentarze:

  1. Mniamiiii. Podoba mi sie :DDD Uwielbiam jeść sushi... ale wiem że trudno je zrobic- a przynajmniej trudno zwinąć te algi. Kiedyś nawet próbowalam swych sił w tym temacie...poszlo mi dyplomatycznie mówiąc "średnio" :D - Net

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi bardzo smakuje sushi z Sushi Wesola w Wawie :D Ostatnio tak mi przypadlo do gustu, ze jak jadam cos na miescie, to tylko tam :D

    OdpowiedzUsuń