sobota, 19 listopada 2011

Łososiowo-krewetkowy seafood chowder

To bardzo pożywna i rozgrzewająca zupa rybna. Tym razem zrobiłam ją ze świeżego łososia i krewetek. Najsmaczniejsze chowdery jakie jadałam zawierały też małże, kalmary a czasem kilka rodzajów ryb. Do mojego chowdera dodałam dużo koperku - taki polski akcent w tej nie polskiej zupie :-)


Składniki

1,5 l wody
1 kg wypatroszonego łososia
20 dag krewetek (drobnych)
marchewka
pietruszka
seler
3 duże łyżki koperku (mrożonego lub świeżego)
250 ml kwaśnej śmietany 18%
sól, pieprz

Przygotowanie

Łososia filetujemy. Odciętą głowę i ogon wrzucamy na wrzącą wodę i gotujemy na średnim ogniu razem z całą marchewką, selerem i pietruszką ok. 20 minut. Następnie dodajemy dokładnie obrane z kości filety z łososia. Staramy się kłaść je delikatnie, tak aby nie rozpadły się w trakcie gotowania. Gotujemy na małym ogniu 10 minut. Ostrożnie wyciągamy filety. Pozostały wywar przecedzamy przez drobne sitko, tak aby oddzielić wszystkie ości.
Pozbawiony ości wywar wstawiamy do gotowania, gdy zawrze - wrzucamy krewetki i gotujemy max. 10 minut. W tym czasie mięso z filetów dzielimy na drobne kawałki (ponownie upewniamy się, że pozbyliśmy się wszystkich ości). Marchew, selera i pietruszkę wyjęte z wywaru można ewentualnie zetrzeć na drobnej tarce i dodać do zupy (ja nie dodaję, wolę bez).
Kawałki łososia dorzucamy do wywaru rybnego z krewetkami. Hartujemy śmietanę i dodajemy do wywaru, zagotowujemy. Następnie doprawiamy solą i pieprzem (świetnie smakuje z jego dużą ilością, na ostro). Na koniec dodajemy koperek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz