sobota, 18 sierpnia 2012

Torcik Nutella

Umówmy się, że kalorie nie istnieją ;-) Gdyby istniały, to ciasto miałoby ich miliard! Niestety tak to już jest z ciastami, że te najlepsze są bardzo kaloryczne. A to jedno z najlepszych czekoladowych ciast jakie miałam okazję wykonać. Ciasto pieczemy bez mąki, jego głównymi składnikami są Nutella oraz jajka. Wbrew pozorom wyrasta całkiem spore i nie ma zakalca - jest za to cudownie delikatne. Konsystencją przypomina czekoladowy mus, a smakiem wyjadaną ze słoika Nutellę :-) Oryginalny pomysł na to ciasto pochodzi od Nigelli, u mnie po drobnych modyfikacjach.




Składniki (na blachę 27 cm)

Ciasto
7 jajek (osobno żółtka i białka)
400 g (słoik) Nutelli
1 gorzka czekolada
100 g orzechów laskowych
100 g masła

Masa
2 gorzkie czekolady
200 ml śmietanki
2 łyżki whiskey
oraz 100 g orzechów laskowych

Przygotowanie
Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 stopni C, przygotowujemy tortownicę. Żółtka, nutellę oraz masło ucieramy na gładką masę. Rozpuszczamy czekoladę, przestudzoną dokładnie mieszamy z masą, dodajemy orzechy laskowe. W osobnej misce ubijamy na sztywno białka. Najpierw do masy czekoladowo jajecznej dodajemy 2 łyżki ubitej piany, a następnie powoli dodajemy resztę i delikatnie mieszamy. Przekładamy do tortownicy, pieczemy 40 minut, studzimy w piekarniku.

Masa
Czekolady i śmietankę rozpuszczamy, dodajemy alkohol. Polewamy wystudzone ciasto, posypujemy orzechami, odstawiamy na minimum godzinę do lodówki.

Orzechy laskowe można kupić łuskane. Ja akurat miałam je w skórkach, więc najpierw uprażyłam orzechy na patelni, a następnie ostudzone zawinęłam w ściereczkę i potrząsałam nimi dopóki skórki się wyłuszczyły. Wyłuskanymi orzechami posypałam ciasto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz