środa, 4 stycznia 2012

Świąteczne wypieki - rolada bakaliowa

W tym roku upiekłam na Boże Narodzenie kilka ciast, zrobiłam też domowe pralinki. W porównaniu do ubiegłego roku, kiedy upiekłam 7 (!) różnych ciast, było skromniej :-)

Jest kilka ciast, które nierozerwalnie kojarzą nam się z Bożym Narodzeniem - u mnie jest to zdecydowanie makowiec. Od kilku lat piekę też na święta roladę bakaliową. Przepis znalazłam na Kwestii Smaku i zmodyfikowałam. Jest absolutnie idealna, cudownie aromatyczna i po prostu smakuje jak Święta :-) Dzięki dodatkowi cynamonu, przyprawy do piernika i cukru muscavado ma nieco egzotyczny smak.

Sukcesywnie będę się dzielić przepisami - dziś przepis na roladę bakaliową.




Na tym zdjęciu widać roladę (w lewym dolnym rogu)



Składniki

Bakalie
200 g orzechów laskowych (pokrojonych na połówki)
100 g orzechów włoskich
100 g migdałów (mogą być ze skórką, pokrojonych)
200 g rodzynek sułtańskich
100 g śliwek kalifornijskich
200 g suszonych moreli (pokrojonych)
150 g suszonej żurawiny

Ciasto
100 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki przyprawy do piernika
150 g cukru muscavado (lub innego brązowego)
3 jajka

Przygotowanie

W dużej misce mieszamy wszystkie posiekane bakalie. Mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, przyprawę do piernika, cynamon i cukier. Dodajemy do bakalii i mieszamy. Ubijamy jajka i wlewamy do miski z bakaliami, mieszamy dokładnie.

Przekładamy do formy (standardowa keksówka) wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 1,5 h w temperaturze 150 stopni C. Po upieczeniu studzimy w formie kilkanaście minut a następnie wyciągamy z formy i układamy na desce. Kroimy wystudzone bardzo ostrym nożem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz