niedziela, 17 czerwca 2012

Domowe hamburgery z kapustą - wersja light

O hamburgerach na liściach kapusty pisała w ostatnim Newsweeku Magda Gessler. Zainspirowana jej przepisem wzięłam się za własną wersję. To zaskakujące jak pyszne (i zdrowe) są hamburgery bez wielkiej buły i nie obsmażane na tłuszczu!




Składniki (na 6 hamburgerów)

400 gram mięsa mielonego (ja użyłam wołowo-wieprzowego)
1 jajko
pół bułki kajzerki
pół szklanki mleka
4 ząbki czosnku (użyłam młodego, polskiego)
świeże listki oregano
sól, pieprz

oraz

12 liści młodej kapusty
2 pomidory
1 cebula biała
6 małych łyżeczek majonezu
6 listków sałaty
3 ogórki konserwowe

Przygotowanie

Oddzielamy 12 liści kapusty i myjemy. Umyte wrzucamy na osolony wrzątek i obgotowujemy 3 minuty.
Bułkę namaczamy w mleku i dokładnie rozdrabniamy. Łączymy z mięsem mielonym, jajkiem, rozgniecionym czosnkiem, posiekanym oregano i przyprawiamy.
Z masy mięsnej formujemy kulki i układamy na grillu (ja żyłam elektrycznego, więc kładłam prosto na blachę). Grillujemy ok. 10 minut.

Z liści kapusty formujemy "bułeczki". Układamy na nich po listku sałaty, smarujemy łyżeczką majonezu. Na majonez układamy hamburgera, następnie pomidory, cebulę i ogórki konserwowe. Na wierzch układamy drugą "bułeczkę" z kapusty.


A dla tych, którzy wolą wersję bardziej tradycyjną, pozostają białe bułki, podrumienione na złoto w piekarniku/ na grillu :-)


2 komentarze:

  1. Ugotowałam juz 2 głowki sałaty i ciegle nie są tak miekkie jakbym chciała. Moze wydłużyc czas gotowania z 3 min do 30? Początkująca (bardzo początkująca) kucharka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Neti, jest dobrze! Najwazniejsze, żebyś nie dodała makaronu :P

      Usuń