wtorek, 3 kwietnia 2012

Dekorowanie ciast w stylu angielskim

Od dłuższego czasu dekoruje torty w tzw. "stylu angielskim". Polega on generalnie na pokryciu ciasta lukrem plastycznym i przyozdobieniu go jadalnymi figurkami, kwiatkami i innymi ozdobami.
Tym postem chciałabym rozwiać mit, że jest to zadanie trudne. Dekorowanie jest świetną zabawą :-)
Lukier plastyczny można wykonać samodzielnie, używając cukru pudru i glukozy, ale można też kupić gotowy lukier (co polecam w przypadku podejścia hobbystycznego). Ja najczęściej kupuję lukry w Tortowni (http://www.tortownia.pl/) - są sprawdzone, zawsze wysyłane na czas i z atestami.
Aby wykonać ozdoby potrzebna jest nam odrobina fantazji i trochę narzędzi. Nie musimy jednak od razu kupować całego oprzyrządowania - akcesoria te są ciągle bardzo drogie a ich ceny nie są adekwatne do rzeczywistej wartości narzędzi. Być może wynika to stąd, że większość narzędzi jest sprowadzana. Ja mam dosłownie kilka narzędzi, często za to puszczam wodze fantazji i wykorzystuje do robienia dekoracji kuchenne sprzęty (np. wyciskarka do czosnku do robienia trawy, plastikowe elementy długopisu do wycinania kółeczek, kieliszek do wycinania płatków róż).

Moja ulubiona marka narzędzi do stylu angielskiego (wykrawaczki itp.) to Wilton. Na ich stronie www znajdziemy mnóstwo inspiracji i tutoriali, które są bardzo pomocne http://www.wilton.com/
Narzedzia Wiltona można kupić już w Polsce, m.in. na tortowni.
Bardzo przydatne są też barwniki spożywcze (płynne, w proszku, w żelu). Najlepsze jakie miałam to barwniki w żelu produkcji Wiltona.


Miłego dekorowania!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz